۱۳۸۶/۲/۱

یعقوب یادعلی

اين راسته كه يعقوب يادعلي (نويسنده ي آداب بي قراري) زنداني شده؟ رادبو فردا نوشته اينجا! كسي مي دونه چرا؟

کتاب اخیر یادعلی، آداب بی قراری، رمانیست که در سال 84 منتشر شد و تحسین بسیاری را بر انگیخت. یاد علی که ظاهرا ده سالی است در یاسوج زندگی می کند هم اکنون در زندان این شهر به سر می برد.

در رابطه با آداب بی قراری مطلبی از خودمان.
فروغ لطف کرده و در کامنت ها لينک وبلاگي رو گذاشته که اخبار مربوط به اين قضيه رو تعقيب مي کنه. واسه ي اينکه جلوي ديد باشه، لينک وبلاگ رو مي ذارم همينجا.
يعقوب يادعلي يا قرار کفالت آزاد شد و پرونده اش به تهران منتقل شد (به نقل از خوابگرد).

۸ نظر:

Naser گفت...

اين بي بي سي هم گندش را درآورده
بازداشت نويسنده لر به اتهام توهين به لرها
یعقوب یادعلی، داستان نويس ايرانی از پانزدهم مارس (۲۴ اسفند‌) گذشته در بازداشت به سر می برد و به توهين و نوشتن مطالبی متهم شده که موجب اخلال در امنيت داخلی کشور می شود. يعقوب يادعلی در صداوسيمای ياسوج، مرکز استان کهکيلويه و بويراحمد مشغول به کار بوده و در زندان مرکزی اين شهر در بازداشت به سر می برد؛ تلاش وکيل او برای آزادی اش با قرار وثيقه يا انتقال پرونده او به ديگر استانها يا تهران به نتيجه ای نرسيده است.اتهاماتی که عليه آقای يادعلی مطرح شده به دو مجموعه داستان او با عنوانهای حالتها در حياط و آداب بی قراری باز می گردد که يکی از شخصيتهای زن اين داستانها که با گويش لری صحبت می کند، با مردی غير از شوهرش روابط خاصی دارد.افرادی در استان لرنشين کهکيلويه و بويراحمد، اين موضوع را توهين به قوم لر تلقی و عليه يعقوب نادعلی به مراجع قضائی شکايت کرده اند.

Mehdi گفت...

راستی حریان اینه؟
جدا ما کجا زندگی می کنیم؟

ناشناس گفت...

جالبه که این کتابا منتشر شدن یعنی از نظر ارشاد مشکلی نداشته.
یعنی امنیت شغلی پشم.
مثل قضیه یه مانا نیستانی و خیلی های دیگه ...
خب می بینن خیلی آسون تره که یه نفر رو دهنشو صاف کنن تا یه ایل رو تفهیم که ...
گور پدر همه شون اصلاً

parissa گفت...

بی بی سی این وسط چی کار کرده؟

Forough گفت...

http://yadali.blogfa.com/
in weblog marboot be akharin akhbare dastgiri va parvandeye Yadali-e . age khastin mitoonin matalebo inja donbal konin. be omid azadiye harche zoodtare Yadali.

علی فتح‌اللهی گفت...

ناصرجان به نظر من شما هم دیگه زیادی دارید به بی بی سی گیر میدید

Naser گفت...

سلام علي جان
تو رو خدا يه بار ديگه متن خبر بي بي سي رو كه همينجا گذاشتم مرور كن. متن خبر چه تفاوتي با شكل مخابره ي خبر توي يه روزنامه مثل همشهري يا حتا جام جم داره.
در اكثر موارد همينجوريه سبك بي بي سي. انگار يه روزنامه يا سايت حداكثر ميانه رو ايراني هست كه خبر مي ده.

علی فتح‌اللهی گفت...

البته ناصر من قبول دارم که بی بی سی صداهای افراطی رو بیشتر انعکاس میده از ایران و یه بار راجع به این مسئله براشون نوشتم اما خوب وقتی داخلیا اینطورین از خارجیا چه انتظاری میره؟