۱۳۸۷/۱۱/۱

مدت‌هاست که می‌خوام برای داستانی که می‌خوام بنویسم، برم حموم عمومی؛ ولی هنوز نتونستم.

۸ نظر:

علی فتح‌اللهی گفت...

منم چندین ساله هوس کردم یه حموم عمومی برم که یه دلاک خوب داشته باشه ولی هر بار میام ایران جور نمیشه

ناشناس گفت...

کیسه و بهره بردن از سنگ پا فراموش نشود که بدون آنها اصلاً فایده ندارد.
یک توصیهی سینمایی: قبلاش "قیصر" هم دیده شود خالی از فایده نخواهد بود.

ناشناس گفت...

استاد من بچه بودم خیلی با بابام می رفتم و بعد هم تنهایی زیاد رفتم اما خیلی زود پیچ خوردم به حموم نمره چون عمومی خطرناک بود و یه بار یه پدوفیل اذیتم کرد...
حالا اگه دنبال پایه بودی من حاضرم تجدید خاطره کنم...

Naser گفت...

والله منظور من هم بیشتر حموم عمومی از نوع نمره و نه سنتی بود. البته چند باری هم رفتم حموم های سنتی (با دلاک و بند و بساط) از نوع قیصریش ولی فکر کنم واسه ی داستان اون تیپ نمره ای مناسب تر باشه.

علي دهقانيان گفت...

از این والله ی که گفتی من فکر کردم داستانت در مورد شور و غوغاست که در اون صورت باید بری حموم زنونه.
توصیه دوستانه: بی خیال شو
توصیه دشمنانه: منو با خودت ببر

ناشناس گفت...

سلام راستش ناصر جان جالبه كه من هم آن چه از حمام عمومي به ذهنم مي رسيد همان حمام نمره بود براي همين هم اين مسافرت چند روزه اي كه با بچه ها رفتيم همين مساله كلي باعث خنده شد. توي اصفهان از هر كس مي پرسيديم حمام عمومي كجاست يا مي خنديد كه حالا چرا عمومي؟ يا مي گفت ديگه وجود خارجي نداره. البته آخرش هم رفتيم جايي كه نمره ي زنونه مردونه اش قاطي بود.

ناشناس گفت...

اول بگم که خيلی دوس دارم به طور خاص اين داستانت رو بخونم!
دوم اينکه از ته دل خندم گرفت با خوندن اين پست!
سوم اينکه يکی فرق اين حموما رو به من توضيح بده لطفاً!

Naser گفت...

داستان تمام شد، حتما در خدمت اسلام و مسلمین خواهد بود.
اما درباره ی فرق بین حموم هایی که صحبتش شد. ما سه تیپ حموم عمومی داریم:
1- حموم سنتی سنتی (خزینه): این حموم ها یه خزینه (حوض) دارند که همه می پرن توش و خودشون رو می شورن. حموم گنجعلی خان و حموم فیلم کفش های میرزا نوروز از این نوع حمومه.
2- حموم سنتی (عمومی): توی ان تیپ حموم ها، اصل استحمام توی یه سالن عمومی انجام می شه. چند تا حوض کوچیک هم داره که پر آبش می کنن و با دلو یا کاسه ازش آب بر می دارن. این حموم ها چند تا دوش هم دارن که توی فضای کوچیک در دار (قد دوش های استخر) که شستشوهای خاص و نهایی توش انجام می شه. حموم قیصر اگه خوب یادم مونده باشه، از این حموم هاست.
(هر دو نوع حموم سنتی، معمولا دلاک هایی دارن که مردم رو مشت و مال می دن. قبلا ها، این دلاک ها کار دندون کشیدن و حجامت و ختنه و حتا سلمونی هم می کردن)
حموم نمره: این حموم ها عملا فضای عمومیش همون سالن انتظارشونه و هر کسی که نوبتش بشه، اصطلاحا می ره توی یکی از نمره ها. این نمره ها تقریبا همون حومی هستش که ما توی خونه هامون هم داریم. یعنی یه فضای رخت کن و بعدش یه حموم مجهز به دوش و سکو و غیره و ذالک. حموم داستان من از این نوعه.
همین