۱۳۸۷/۳/۲۷

وردآورد همیشه تهرانی

چند هفته پیش بعد از مدتها روزنامه‌ی همشهری خریدم. مطلبی در آن توجه‌ام را جلب کرد. موضوع مربوط می‌شد به پاسخی یکی از شهروندان ساکن وردآورد تهران به مطلبی که در شماره‌ی 29/2/87 روزنامه چاپ شده بود. بعد از پیگیری مطلب به سایت رسمی وردآورد و شهرک دانشگاه شریف رسیدم. خلاصه‌ی قضیه از این قرار بود:

چند روز گذشته در مورخ 29/2/87 در تيتر ارگان رسمي شهرداري تهران(روزنامه همشهري) عنواني بود با اين موضوع: وردآورد كرج به جاده دماوند متصل مي شود كه اين خبر بسيار عجيب و در نوع خود تاسف داشت چرا كه وردآورد مدتي است جزء منطقه 21 تهران ناحيه 3 مي باشد كه عوامل شهرداري مدتي است در وردآورد مستقر مي باشند و با اينكه اين روزنامه محترم در قسمت همشهري محله خود با اينكه از وردآورد به عنوان منطقه 21 ياد كرده چطور ميشود هم جزئي از تهران بود و هم كرج و يا شايد هم عوامل روزنامه فاقد اطلاعات كافي هستند يا شهرداري و شايد هم از اين تيتر منظور ديگري دارند كه مي گويند وردآورد كرج.
بعد از اينكه متوجه اين موضوع شديم بنده و چند تن از اهالي محترم شهرك با دفتر روزنامه تماس گرفتيم كه متاسفانه جواب قانع كننده اي نتوانستند ارائه كنند.
به همين دليل نامه اي به متن زير تهيه كرديم و براي دفتر روزنامه همشهري ارسال نموديم.سپس در تاريخ 1/3/87 روزنامه همشهري اصلاحه خود را در صفحه 3 درج كرد.
قسمتی از نامه به شرح زیر است:

جهت تذكر عرض مي كنم شهرك وردآورد سابقا در خارج از محدوده منطقه 9 شهرداري تهران واقع شده بود كه در مورخ 23/1/85 طي بند 5 صورت جلسه 390 كمسيون ماده 5 منطقه 21 تصويب و وردآورد جزء منطقه 21 شهري تهران واقع گرديده است، و امروزه به عنوان دروازه غربي پايتخت به ميهمانان و مسافران تهران خوش آمد گويي مي كند.
آقاي انتظامي عزيز، درست است كه ميدان فتح وردآورد كه قرار بود بزرگترين ميدان تاريخ ايران باشد هرگز احداث نشد، درست است كه آموزش و پرورش، ادارة دارايي و ... وردآورد به دليل كم توجهي و سوء مديريت برخي از مسئولين ذي ربط تحت نظارت شهر كرج به فعاليت خود ادامه مي دهند و درست است كه شهرك وردآورد در زير پونز شهر تهران گم شده است و بسياري از مسئولين حقوق قانوني اين منطقه ي باستاني را با سهل انگاري هايي عجيب ناديده ميگيرند و هرگز زحمت حضور در اين منطقه و رسيدگي به مشكلات اهالي اش را به خودشان نمي دهند، اما شما به چه دليل و استنادي در روزنامه خود از عنوان وردآورد كرج استفاده مي كنيد؟
وردآورد، همان وردآوردي كه در سالهاي جنگ دوم جهاني آن هنگام كه ارتش تا دندان مسلح رضاخان مير پنج در هم شكسته شد، جوانانش در برابر اشغالگران قد علم كردند و جانشان را در راه دفاع از ميهن فدا كردند ...

البته اين اصلاحيه نيز مورد انتقاد تعدادي از اهالي قرار گرفت كه متاسفانه اين انتقاد از روي كم توجهي اين تعداد از عزيزان بوده است. انتقاد اين دوستان بر متن اوليه روزنامه همشهري بر اين بوده كه چرا از شهرك وردآورد به عنوان ده وردآورد نام برده است.
...

به نظرتان هنوز می‌توان از بمب گوگلی برای کمک به این هموطنان وردآوردی استفاده کرد؟

۸ نظر:

علی فتح‌اللهی گفت...

یادمه خیلی از دخترای گلپایگونی رو وقتی باهاشون حرف میزدی میگفتن ما اصلا تهرونی هستیم ولی اینجا زندگی میکینم

Sohail S. گفت...

khoobe be Michael Moore began ye mostanad dorost kone azash

Sohail S. گفت...

bayad beran dame dare National Geography tahason konan

ناشناس گفت...

با سلام
خوشحالم که مردم ورداورد از حقوق خود دفاع کرده اند
مدیر وبلاگ استعدادپنهان ویژه شهر قدسhttp://ghoods.blogfa.com/

ناشناس گفت...

خیلی خوب هست که این موضوع را بیان کردید اما بهتر بود یه اسمی هم از سایت رسمی شهرک وردآورد می بردید که این مطلب را از اون سایت و یا روزنامه همشهری کپی کردید.
مسئولان سایت رسمی شهرک وردآوردبعد از چاپ این مطلب در روزنامه همشهری نامه را با همین عنوان برای آقای انتظامی ارسال کردند و ایشون نیز مطلب خود را اصلاح نمودند
برای اطلاع بیشتر از این موضوع میتوانید به سایت رسمی شهرک وردآورد مراجعه کنید
www.vardavard21.com/fa

موفق و موید باشید

ناشناس گفت...

مرتضی محسنی:ورداورد از نظر اب وهوای و موقیعت جغرافیای خوب است

می خواستم برای تحقیق بزرگان ورداورد هم مطالبی در سایت بنویسید

ناشناس گفت...

رضاشاه درسال 1304خورشیدی مطابق با 1925میلادی به سلطنت رسید درحلی که جنگ اول جهانی درسال 1914 میلادی شروع شد ودر1918 به پایان رسید.درست نیست هرچه بدبختی ازاول تاریخ تاحالاسراین مملکت آمده است رابه رضاشاه که باهمه اشتباهاتش خدماتی هم به این کشور کردنسبت دهیم. تاریخ را
بخوانیم وآنرادرست بنویسیم.

ناشناس گفت...

سال 51دردبستان فیروزه درس می خواندم
هم اکنون این دبستان در ورداورد به نام چیست