۱۳۸۵/۱۰/۱۱

جدي ست؟

دولت ايران دارندگان سايت های اينترنتی و وبلاگ ها را موظف دانسته تا ظرف دو ماه سايت يا وبلاگ خود را با ذکر مشخصات کامل فردی و فنی ثبت کنند، و گرنه 'پايگاه اينترنتی' آنها مسدود خواهد شد. بر اساس طرحی که با نام 'ساماندهی پايگاه های اينترنتی ايرانی' از آن ياد شده، همه گردانندگان سايت ها بايد در يک فرم اينترنتی نام و نام خانوادگی، شماره شناسانامه، آدرس سکونت و کار، تلفن، سال ايجاد وب سايت، زبان برنامه نويسی سايت، تعداد تقريبی بازديدهای روزانه از سايت، نام سايت ميزبان و کشور ميزبان سايت را وارد کنند.

من اين خبر را در بخش فارسي سايت بي بي سي خواندم. منتها هنوز باور نکرده ام که اينها دست به همچين ديوانگي اي زده باشند. کسي اطلاعاتي دارد؟

۱۰ نظر:

جواد حيدري گفت...

salam naser.
are azizam ghazieh jeddie,bishtar az 4 mahe ke daran bahsesho mikonan. movafegh o mokhalef ham dare, vali be ghole khodet ghazieh jeddi tare, hatta amaliati ham shode.jaii ke bayad beri vebgaheto sabt koni : www.samandehi.ir .
jaye taasof dare in azadieh bayan.

جواد حيدري گفت...

هيئت وزيران در جلسه مورخ 29/5/1385 بنا به پيشنهاد شماره 14808/1 مورخ 29/5/1385 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و به استناد اصل يكصد و سي و هشتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و با توجه به مصوبات جلسات (482) تا (486) و (488) شوراي عالي انقلاب فرهنگي و به منظور انتظام امور و فعاليتهاي اطلاع‌رساني و توسعه خدمات دسترسي به اينترنت در كشور و با هدف ساماندهي (ثبت، حمایت و نظارت) فعاليت پايگاههاي اطلاع‌رسانی اينترنتي ايراني در كشور و با مدنظر قرار دادن:

الف ـ حق دسترسي آزاد و سالم مردم به اطلاعات و دانش

ب ـ حمايت از پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني قانوني

پ ـ رعايت حقوق اجتماعي و صيانت از ارزشهاي اسلامي، ملي، فرهنگي و اجتماعي كشور

ت ـ مسئوليت مدني و حقوقي و كيفري افراد در قبال فعاليتهاي خود حسب مورد

آيين‌نامه ساماندهي فعاليت پايگاههاي اطلاع‌رساني (سايتهاي) اينترنتي ايرانی را به شرح زير تصويب نمود:
http://www.samandehi.ir/note.php

ناشناس گفت...

آقا شرمنده من با اين حساب اصلا قصد وبلاگ زدن ندارم.نوكر جمهوري اسلامي هم هستم دربست!ا

ناشناس گفت...

این خبر کاملا درست است و از اخبار رسمی ایران هم اطلاع داده شد

فقط هم به خاطر ساماندهی یه ها ، هیچ منظور دیگه ای ندارند!!!
جون عمه شون!

علی فتح‌اللهی گفت...

خوب جدیه ولی نباید جدی گرفت. اولا با یه حساب سرانگشتی از تعداد وبلاگهای ایرانی و با توجه به این اطلاعاتی که اینا میخوان (زبان برنامه نویسی و کشور میزبان!) میشه فهمید که از همین الان این سیستم کمیتش لنگه اما از این هم که بگذریم این فقط برای گیر آوردن مستمسک برای گیر دادن به آدمای خاصه و تازه تا بیاد مهلت تمم بشه و چند بار هم تمدید بشه و ... میدونی چقدر طول میکشه تا اون موقع دولت و مجلس عوض میشن

Naser گفت...

اين لينکي را که جواد داده حتما حتما ببينيد تا تا ته عميق وجودتان دچار حض شود.
ملغمه اي از توحش، بدويت، بلاهت است و خيلي چيزهاي ديگر.

Unknown گفت...

من با علی موافقم، نه بخاطر اینکه همیشه حساب هاش سرانگشتیه، بلکه بخاطر اینکه حرف حساب می زنه. نکته ی اول رو که علی گفت، یعنی همون سختی و زمانبر بودن پروژه، نکته ی دوم رو هم من میگم: یکی از تکنیک های این دارودسته ایجاد رعب و وحشت از طریق شایعه است. دقت کنید:شایعه، یعنی بی پایه و اساس. فقط اخیراً شایعات رو رنگ قانون و تصویب هم بهش می زنن. مگه طرح جمع آوری ماهواره رو به مجلس نبردن؟ کو پس؟ ولی مهم اینه که ما مسخره بازی هاشون رو جدی نگیریم و به پراکنده کردن شایعه های دلخواه اونا کمک نکنیم. غلــــــــط مـــیـــــــــــــــکنن. فقط باید بهشون خندید. همین

Unknown گفت...

قابل توجه همه علاقمندان به وبلاگ نویسی بخصوص پریسا
من از یه منبع تقریباً موثق شنیدم یک پروژه بسیار بزرگ با بودجه کلفت و با آدم های گردن کلفت تو یکی از دانشگاه های کانادا (فکر کنم کنکوردیا) برای حل همیشگی مشکل فیلتر در کشورهایی مثل چین و ایران و ... در حال انجام شدنه. بنابراین منتظر باشید که پیروزی از آن منتظران است

Naser گفت...

مي دونين اجراي چنين پروژه اي يا اجرا نشدنش يه حرفه و تصويب چنين موضوعي ايجاد دم ودستگاه براش يه حرف ديگه.
هرچند که قبل از اجراي چنين مصوبه اي هم با بگير وب ببند وبلاگ نويس ها و فيلتر کردن هاي سايت هاي کمکي (مثل سايت کانترهاي مجاني و هاستينگ عمس مجاني منجمله فليکر ) به نوعي کار وبلاگ نويسي رو سختترش کردن.
من صددرصد مطمئنم که چنين طرحي به جايي نمي رسه ولي آخه آدم دوباره يادش مي افته که توي چه خراب شده اي زندگي مي کنه.

Naser گفت...

راستي جواد جان
براي تو هم فال گرفتم:
جان بي جمال جانان ميل جهان ندارد ....