۱۳۸۶/۹/۱۳

ده عبارت پرجستجو در یاهو طی سال 2007

http://www.yahoo.com/در این موقع از سال موتورهای جستجوی اصلی، مواردی را که در طول سال بیشتر از همه جستجو شده اند، اعلام می کنند. طبق معمول Yahoo قبل از بقیه دست به کار شده است. مثل سال قبل، ظاهرا مردم به هر صفحه ی جستجویی رسید ه اند، نام "Britney Spears" را تایپ کرده اند.
10 موردی که طی سال 2007 در Yahoo بیشتر جستجو شده اند:
1- Britney Spears
2- WWE
3- Paris Hilton
4- Naruto
5- Beyonce
6- Lindsay Lohan
7- Rune Scape
8- Fantasy Football
9- Fergie
10- Jessica Alba
امسال Yahoo در کارنامه اش 10 عبارت پرجستجو در دسته بندی های مختلف را هم اعلام کرده است. یکی از این دسته ها، جستجوهای Delicious است. کاربران Delicious به لحاظ مواردی که در وب جستجو کرده اند، بیش از بقیه ی مردم به تکنولوژی علاقه دارند و از آن سردرمی آورند. در کل چنین آماری فرهنگ عامه به ویژه مردم ایالات متحده را به خوبی انعکاس می دهد.
برای مشاهده ی نسخه ی بزرگتر روی عکس کلیک کنید
عبارات خاص بزرگسالان (Adult terms) و بعضی اسامی خاص تجاری در این لیست دخالت داده نشده اند (که ظاهرا Yahoo جستجوی آنها را جزو جستجوهای واقعی وب محسوب نمی کند) ولی چنانکه مسئولان شرکت گفته اند، ترتیب موارد دستکاری نشده است.
منتظر اعلام لیست بیشترین جستجوهای Google طی همین ماه باشید. سال قبل آنها تحت فشار قرار گرفته بودند تا بطور شفاف بگویند که چگونه از آنچه مردم جستجو کرده اند، لیست موارد پرجستجو را استخراج کرده اند. آنها در آخرین بیانیه یشان گفتند که در آمارشان وزن بیشتری به موارد جستجوی جدیدتر یک عبارت نسبت به موارد قدیمی تر جستجوی همان عبارت داده اند. بنابراین آمارشان سال به سال چندان تغییری نمی کند. به این ترتیب خبری از Britney Spears در لیست Google نبود.
برای ما ایرانی ها دیدن نام ایران به عنوان دومین عبارت پرجستجو در دسته ی اخبار (بخصوص قبل و بعدش را هم که در نظر آورید) البته بهجت آورست. بالاخره این هم رکوردی ست برای خودش.

هیچ نظری موجود نیست: