۱۳۸۶/۹/۱۱

امکانات جدید چت جی میل


تیم جدید سیاتل Gmail هفته ی پیش اعلام کردند که دو امکان جدید به قابلیت های چت Gmail اضافه کرده اند: چت گروهی (Group Chat) و شکلک ها (Emoicons).
برای شروع به یک چت گروهی باید موقع چت روی گزینه ی Group Chat در منوی Options چت کلیک کنید. اسم افرادی را که می خواهید با آنها چت کنید، وارد کنید و همین! شما در اتاق چت متعلق به خودتان خواهید بود. همه ی قابلیت های آشنا مثل آرشیو چت و دسترسی به چت ذخیره همچنان برقرار است.
ضمنا در گوشه ی سمت راست پنجره چت یک شکلک خندان مشاهده خواهید کرد. هنوز هم می توانید از میانبرهایی مثل :) استفاده کنید ولی با این منو می توانید قالب شکلک هایی را که می فرستید، انتخاب کنید. به این ترتیب در کنار شکلک های کلاسیک Gmail، دو دسته قالب جدید و متنوع در دسترس تان خواهد بود.
این امکانات فعلا تنها در آخرین نسخه ی Gmail فراهم بوده و در حال توسعه به استفاده کنندگان IE6، کاربران بین المللی و کاربران برنامه های کاربردی گوگل (Google Apps) می باشد. تیم توسعه ی Gmail به دنبال این هستند که قابلیت های مشابه دیگری را با استفاده از معماری ماژولار جدید Gmail در دسترس کاربران قرار دهند.

۳ نظر:

علی فتح‌اللهی گفت...

ناصر جان تبریز چه خبر؟ خانواده خوبن؟ شنیدم زلزله اومده؟

اکبر اعلمی رو چیکارش میکنن؟ نگرانش شدم. بنده خدا یه دفعه یه حرفی زد که اگرچه درسته اما شاید بهتر بود الآن نمیزد

راستی از اون چشمه چه خبر من خیلی به سرنوشتش علاقه مند شدم. دوست دارم بدونم چیکارش میکنن بالاخره؟

زیاده عرضی نیست سلام برسون

Naser گفت...

سلام علی جان

خوشبختانه زلزله ی تبریز صدمه ای به خونه ها و مردم نزده ولی از بس شدید بوده مردم خیلی ترسیدن. بخصوص که مقامات هم اطلاع رسانی شفاف و آرامش بخشی نداشتن.

کیهان ظاهرا داره دادستانی رو تحریک می کنه که به اعلمی گیر بده. من خبر دیگه ای نشنیدم. البته من دقیقا متوجه نشدم که چرا به نظرت بهتر بوده که چنان اظهار نظری نکنه. یعنی بهونه می داده به دستشون؟

چشمه؟ محل مراجعه ی در و همسایه شدن و ... الکی بود یعنی از خودم بود. اونها هم کاریش نکردن. آب به اندازه ی وقتی که یه شیر آب رو بازکنی و بخواهی دست و روت رو بشوری می یاد (واحد آب دهی یک چشمه). آب رو انداختنش توی کوچه. حال مادربزرگم هم فرقی نکرده.
خیلی سلام برسون

ناشناس گفت...

I do not know what you have written but I do see a picture of two men and and a woman. I wish I could speak or read your language so we could communicate. Perhaps we would talk about our families or about world peace. It would be so nice to start somewhere. Merry Christmas and Happy New Year.

Ms. Chapman